רוצים להקים בלוג ואין לכם סבלנות? להקמת בלוג בחינם צרו קשר במייל: ioultd@gmail.com

יום חמישי, 16 באפריל 2009

מהו כסף בעצם? הגדרה מתוך וויקיפדיה

כסף הוא אמצעי-חליפין במסחר, שתכליתו לפשט את פעולות הקניה, המכירה והתשלום עבור סחורות, עבודה או שירותים (בניגוד לסחר חליפין, למשל). הוא משמש בו זמנית הן כשווה-ערך לסחורה, שירות או עבודה (ואז הוא מכונה "תשלום" או "שכר"), והן כיחידת מידה לערכם (ואז הוא מכונה "מחיר" או "תעריף").
כדי למלא את תפקידו כאמצעי-חליפין, עליו לייצג ערך כלכלי (למשל - ערכה של סחורה או של שעת עבודה) המוסכם על המשתתפים בחברה מסוימת או בשוק מסוים. מסיבה זו, האמצעים המשמשים ככסף והערך שהם מייצגים, משתנים ממדינה למדינה ומחברה לחברה.
על מנת להנהיג שימוש בכסף באזור מסוים, יש צורך לקבוע בו מטבע. כיום מטבעות נקבעים ומיוצרים כמעט תמיד על ידי מדינות או איחודים של מדינות (הן פדרציות והן איחודים כלכליים, למשל האיחוד האירופי). קביעת מטבע באזור מסוים יוצרת בו מערכת-מחירים, דהינו מוסכמות חברתיות בנוגע לשווים של סחורות ושירותים.
הכסף התפתח באופן טבעי בחברות לקט-ציד מוקדמות כאמצעי לעריכת חשבונות, קניה של טובין (ואף של בני אדם), חלוקת רכוש בעת מוות ומסחר בזכויות לאדמת ציד בין שבטים.
את הכסף אפשר למצוא במגוון רחב של צורות, החל מאבנים וצדפים (בעיקר בימי קדם), עבור בשטרות ומטבעות שהם עדיין הנפוצים ביותר, וכלה ברישומים במדיה אלקטרונית בימינו (תוצאת השילוב בין ביטול תקן הזהב והפיתוח הטכנולוגי של סוף המאה ה-20).
הכסף, מעצם היותו אמצעי-חליפין שערכו המוסכם חברתית גבוה מערכו החומרי (כך למשל, שטר כסף שווה הרבה יותר מהכותנה והצבע מהם הוא עשוי, ושווי המתכת ממנה עשוי מטבע נמוך משוויו במסחר), שמיש באמת רק כשהוא עובר הלאה בעת מסחר. מעברו האינסופי (כל עוד לא נקבע מטבע חלופי) של כסף מיד ליד מכונה "מחזור הכסף".

למה אני מציג את זה כך? כי אי אפשר להרוויח כסף מכלום. חייבים לתת תמורה כלשהי למישהו שרוצה אותה ומוכן לשלם עליה.
אז איך עושים זאת באינטרנט? יש כמה דרכים עיקריות שעליהן ארחיב בבלוג.
יש לציין כי לא ניתן להרוויח הון באינטרנט תוך זמן קצר וללא השקעה וכל מי שיאמר זאת שקרן או שרלטן.
זה דורש המון השקעה, מחשבה, יצירתיות והמון נחישות להצליח.
יש לציין כי בשיטות שאציג בבלוג לא ניתן להרוויח הון אך בהחלט ניתן להוסיף להכנסה החודשית שלכם עוד 300-600 דולר מידיי חודש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה